Організаційна структура керування сучасною школою в Україні є ієрархічною з елементами колегіальності та визначається Законом України “Про освіту”. Її основу становить директор школи, який несе персональну відповідальність за діяльність закладу, втілюючи принцип одноосібності керівництва.
Директору безпосередньо підпорядковані заступники (з навчально-виховної роботи, з науково-методичної роботи, з адміністративно-господарської частини тощо), кожен з яких відповідає за певний напрям діяльності та керує відповідними структурними підрозділами. Основною виконавчою ланкою є педагогічний колектив (вчителі, класні керівники), організований у методичні об’єднання за предметами чи напрямами роботи.
Колегіальними органами управління, що забезпечують демократичність та громадський характер управління, виступають педагогічна рада (вищий орган, що вирішує ключові навчально-методичні та організаційні питання) та загальні збори працівників. Важливу роль відіграє батьківський комітет, який представляє інтереси батьківської спільноти та взаємодіє з адміністрацією. Також функціонує учнівське самоврядування, що сприяє активізації життя учнів. Таким чином, структура поєднує чітку вертикаль підпорядкування (директор — заступники — вчителі) з горизонтальними механізмами участі в управлінні педагогів, батьків та учнів через спеціально створені органи.
ОРГАНІЗАЦІЙНА СХЕМА УПРАВЛІННЯ ШКОЛОЮ (2025)
