✉ Київ, вул. Михайла Донця, 16 
✆ 380 44 497 2055 / 455 3049 
INFORMATION TECHNOLOGIES
Інформаційні технології
Menu
  • Новини
  • Освіта
    • E-learning
    • Розклад уроків
    • Програми. Плани
    • Спецкурси. Гуртки
    • Досягнення
    • Виховання
    • Фахова команда
    • Технічна база
  • Батькам
    • Real Time Statistics
    • Харчування
    • Набір до школи (2022)
    • Віртуальний тур
    • Територія. Місця
    • Діловий стиль
    • Антибулінг
    • Публічність закладу
    • Приватність
    • Популярні запитання
  • Документи
    • Законодавство
    • Накази регулятора
    • Шкільна документація
    • Загальна звітність
    • Фінансова звітність
  • Медіа
    • Ми у медіа
    • Галереї
    • Відео
    • Виробництво
    • West Outdoor
  • Контакти
    • Офіс директора
    • Персонал
    • Структура керування
    • Вакансії
    • Форум
Home / All Posts / Освіта / Дитиноцентризм

Дитиноцентризм

  • Home
Дитиноцентризм

Дитиноцентризм

Особистісно орієнтоване виховання — це виховання в людини переживань (як активних, пристрасних внутрішніх дій) стосовно світу людей і світу природи, позаяк тільки те, що емоційно пережите особистістю, стає ціннісно-смисловим надбанням.

Лише особистісно орієнтованому вихованню під силу досягнення особистісно розвивальної мети, оскільки воно акцентує увагу на усвідомленні вихованцем себе як особистості, на його вільному і відповідальному самовираженні. Особистісно орієнтоване виховання спрямоване на реалізацію сутнісної природи суб’єкта, якій відповідають цінності служіння, коли основним життєвим відношенням виявляється любов до інших людей. Це дає змогу людині виходити за межі своїх актуальних, наявних можливостей.

Розвиток особистості набуває оптимального характеру, якщо вихованець виступає суб’єктом виховного процесу. Особистісно орієнтований підхід ставить в центр виховного процесу інтереси людини, її потреби та можливості, права окремого індивіда, його суверенітет незалежно від індивідуальних особливостей. Такий підхід потребує і того, щоб вихованець бачив у собі таку особистість, як і в людях, які його оточують. За такого підходу кожна людина сприймається як самостійна цінність, а не як досягнення власних цілей.

Основні завдання вихователя в особистісно орієнтованому вихованні – це заохочення активності вихованця, допомога йому в пізнанні самого себе, формування мотивації постійного самовдосконалення, прищеплення ефективної його методики, чітке визначення духовних цінностей і змістовних життєвих орієнтирів, сприяння самовираженню, саморозкриттю і  самореалізації вихованця, своєчасне коригування його дій.

Особистісний орієнтований підхід – основа нашої нової філософії – ґрунтується на принципі центрації виховання в розвитку особистості і передбачає передусім визнання пріоритету особистості, який повинен стати основою ідеології суспільства у сфері виховання, ціннісною орієнтацією. Принцип центрації виховання на розвиток особистості вимагає  демократичного стилю взаємодії суб’єктів, його гуманізації.

Гуманістичні відносини між педагогом і учнем, тобто відносини на основі діалогу можливі лише, коли є психічна готовність до діалогу обох сторін.

На першому з цих етапів передбачається створення відповідної соціально-психологічної, правової атмосфери у суспільстві і особливо — у педагогічній спільноті, яка б сприяла розумінню необхідності запровадження особистісне орієнтованого навчання і виховання у системі освіти, визнання суспільством особистості найвищою цінністю.

На другому етапі доцільно розробити ряд концепцій – передусім, філософських, психологічних, педагогічних, медичних тощо, в яких би визначались шляхи та організаційні форми проведення широкого теоретичного, експериментального дослідження проблем, що виникають на шляху розробки ї запровадження особистісну спрямованих технологій навчально-виховної роботи в усіх ланках системи освіти.

На третьому етапі доцільно послідовно формувати у кожній ланці системи освіти, в кожному навчальному закладі, групі, класі належне етичне ставлення до учня, студента, вчителя, викладача, вихователя як до особистості – на основі гуманістичної філософії, педагогіки, психології, тобто виявляти повагу до неї, створювати передумови для її зростання і самовираження.

Четвертий етап, експериментально-психологічного опрацювання, має бути виокремлений як центральний, враховуючи ту обставину, що особистість – це передусім психологічне новоутворення, розуміння, розвиток і самореалізація потенціалу якої потребує формування нової психологічної культури як у психологів, так і педагогів. Головним наслідком реалізації цієї  стадії має стати особистісна перебудова теоретичної, прикладної та практичної психології і педагогіки як важливого професійного чинника.

На п’ятому етапі має здійснюватись спільне з педагогами відпрацювання і реалізація накопиченого у науковій психології особистісного фонду знань, умінь, методів і технологій, розробка спільних психолого-педагогічних експериментальних систем розвитку і реалізації навчального, пізнавального, продуктивного, творчого потенціалу особистості в учнівської молоді та педагогів.

Шостий етап є завершальним – на ньому відпрацьовуються, запроваджуються і закріплюються конкретні дидактичні, особистісне орієнтовані освітні системи. Ця стадія може вважатись необоротною, оскільки особистісна орієнтація освіти має бути зафіксованою у змісті, формах і методах навчання, виховання, профільної і професійної підготовки учнівської молоді.

  • 935
  • 0
  • 1

Приєднуйся та слідкуй

RSS
fb-share-icon
Twitter
Visit Us
Follow Me
Telegram
Phone: 380 44 497 2055
Fax: 380 44 455 3049
вул. Михайла Донця, 16
03126, Україна, Київ–126

Creative Commons 4.0 AIL

Вміст сайту, за виключенням відео, доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

Варіанти нашого банеру

Ви можете обрати варіант нашого банеру для створення посилання на офіційний сайт школи
Спеціалізована школа № 52 м.Києва з поглибленим вивченням інформаційних технологій, 2004–2022 Політика конфіденційності
add bookmark
RSS
fb-share-icon
Twitter
Visit Us
Follow Me
Telegram